KRYTERIA KWALIFIKOWANIA :
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno - pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJz dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
REGULAMIN UCZĘSZCZANIA NA TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ
Jeżeli u dziecka stwierdzono wadę wymowy i zostało ono zakwalifikowane na terapię logopedyczną, rodzice powinni pamiętać o tym, że skuteczność terapii jest ściśle uzależniona od ich współpracy z logopedą. Współpraca ta ma rzeczywiście miejsce, gdy dziecko ćwiczy także w domu – tylko wówczas terapia przynosi rezultaty.
- Czas trwania zajęć logopedycznych jest dostosowany do potrzeb oraz indywidualnych możliwości dziecka.
- W zajęciach mogą brać udział dzieci zdrowe. Prosimy o wcześniejszą informację, że dziecko jest chore i nie będzie brało udziału w zajęciach w danym dniu, natomiast, dzieci z widocznymi objawami infekcji (katar, kaszel, temperatura), nie będą mogły uczestniczyć w zajęciach w danym dniu.
- Rodzice są zobowiązani do regularnego i konsekwentnego stosowania się do zaleceń logopedy oraz systematycznego utrwalania zalecanych ćwiczeń w domu
- Udział dziecka w zajęciach oparty jest na zasadzie regularności i konsekwencji ćwiczeń aż do całkowitego opanowania materiału programowego niezbędnego do całkowitej korekty rozpoznanej wady wymowy lub zaburzenia mowy.
- Częste nieobecności oraz niestosowanie się do zaleceń logopedy powoduje skreślenie z listy dzieci objętych pomocą logopedyczną.
REGULAMIN UCZĘSZCZANIA NA TERAPIĘ PSYCHOLOGICZNĄ
- Zgłoszenia na terapię psychologiczną dzieci i młodzieży dokonuje rodzic lub opiekun prawny.
- Przyjmowanie na terapię odbywa się według kolejności zgłoszeń, sprawy pilne rozpatrywane są indywidualnie.
- Pierwszeństwo przyjęcia mają osoby z placówek, w których nie ma obsady specjalisty – psychologa.
- Psycholog prowadzący terapię decyduje o konieczności przeprowadzenia diagnozy psychologicznej lub jej pogłębienia w innej specjalistycznej placówce.
- Warunkiem powodzenia terapii jest zaangażowanie i współpraca rodziców/opiekunów.
- W uzasadnionych przypadkach konieczny jest kontakt z placówką oświatową, do której uczęszcza dziecko a także włączenie jej do oddziaływań terapeutycznych.
- Osoba prowadząca terapię ustala z rodzicem (w razie potrzeby także z uczniem) zasady i warunki współpracy.
REGULAMIN UCZĘSZCZANIA NA TERAPIĘ PEDAGOGICZNĄ
- Rodzic/prawny opiekun może zgłosić dziecko na terapię pedagogiczną.
- Przyjmowanie na zajęcia odbywa się według kolejności zgłoszeń.
- Prowadzona jest terapia dla dzieci odroczonych od spełniania obowiązku szkolnego oraz uczniów szkół podstawowych mających zalecenie uczestniczenia w takiej formie pomocy po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej.
- Terapeuta decyduje (w porozumieniu z rodzicami) z jakiego rodzaju zajęć dziecko będzie mogło korzystać (indywidualne, grupowe) oraz z jaką częstotliwością powinny się one odbywać, uwzględniając głębokość zaburzeń, potrzeby terapeutyczne i możliwość ich realizacji w poradni, a także dostępność terapii na terenie placówki, do której dziecko uczęszcza.
- Uczestnik zobowiązany jest do regularnego i punktualnego udziału w zajęciach.
- Dziecko przyprowadzane jest do poradni przez rodzica/prawnego opiekuna. W indywidualnych przypadkach dzieci mogą same przychodzić i opuszczać zajęcia (wyłącznie na pisemny wniosek rodzica).
- Rodzice mają obowiązek wcześniejszego poinformowania poradni o nieobecności dziecka na zajęciach – 3 nieusprawiedliwione nieobecności będą oznaczały rezygnację z terapii.
- Poradnia informuje rodzica, jeżeli zajęcia nie będą mogły się odbyć.
- Warunkiem powodzenia terapii jest zaangażowanie i współpraca rodzica.