KRYTERIA KWALIFIKOWANIA :

  1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno - pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
  2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJz dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

REGULAMIN UCZĘSZCZANIA NA TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ

Jeżeli u dziecka stwierdzono wadę wymowy i zostało ono zakwalifikowane na terapię logopedyczną, rodzice powinni pamiętać o tym, że skuteczność terapii jest ściśle uzależniona od ich współpracy z logopedą. Współpraca ta ma rzeczywiście miejsce, gdy dziecko ćwiczy także w domu – tylko wówczas terapia przynosi rezultaty.

  • Czas trwania zajęć logopedycznych jest dostosowany do potrzeb oraz indywidualnych możliwości dziecka.
  • W zajęciach mogą brać udział dzieci zdrowe. Prosimy o wcześniejszą informację, że dziecko jest chore i nie będzie brało udziału w zajęciach w danym dniu, natomiast, dzieci z widocznymi objawami infekcji (katar, kaszel, temperatura), nie będą mogły uczestniczyć w zajęciach w danym dniu.
  • Rodzice są zobowiązani do regularnego i konsekwentnego stosowania się do zaleceń logopedy oraz systematycznego utrwalania zalecanych ćwiczeń w domu
  • Udział dziecka w zajęciach oparty jest na zasadzie regularności i konsekwencji ćwiczeń aż do całkowitego opanowania materiału programowego niezbędnego do całkowitej korekty rozpoznanej wady wymowy lub zaburzenia mowy.
  • Częste nieobecności oraz niestosowanie się do zaleceń logopedy powoduje skreślenie z listy dzieci objętych pomocą logopedyczną.


REGULAMIN UCZĘSZCZANIA NA TERAPIĘ PSYCHOLOGICZNĄ

  1. Zgłoszenia na terapię psychologiczną dzieci i młodzieży dokonuje rodzic lub opiekun prawny.
  2. Przyjmowanie na terapię odbywa się według kolejności zgłoszeń, sprawy pilne rozpatrywane są indywidualnie.
  3. Pierwszeństwo przyjęcia mają osoby z placówek, w których nie ma obsady specjalisty – psychologa.
  4. Psycholog prowadzący terapię decyduje o konieczności przeprowadzenia diagnozy psychologicznej lub jej pogłębienia w innej specjalistycznej placówce.
  5. Warunkiem powodzenia terapii jest zaangażowanie i współpraca rodziców/opiekunów.
  6. W uzasadnionych przypadkach konieczny jest kontakt z placówką oświatową, do której uczęszcza dziecko a także włączenie jej do oddziaływań terapeutycznych.
  7. Osoba prowadząca terapię ustala z rodzicem (w razie potrzeby także z uczniem) zasady i warunki współpracy.
 


REGULAMIN UCZĘSZCZANIA NA TERAPIĘ PEDAGOGICZNĄ

  1.  Rodzic/prawny opiekun może zgłosić dziecko na terapię pedagogiczną.
  2.  Przyjmowanie na zajęcia odbywa się według kolejności zgłoszeń.
  3. Prowadzona jest terapia dla dzieci odroczonych od spełniania obowiązku szkolnego oraz uczniów szkół podstawowych mających zalecenie uczestniczenia w takiej formie pomocy po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej.
  4. Terapeuta decyduje (w porozumieniu z rodzicami) z jakiego rodzaju zajęć dziecko będzie mogło korzystać (indywidualne, grupowe) oraz z jaką częstotliwością powinny się one odbywać, uwzględniając głębokość zaburzeń, potrzeby terapeutyczne i możliwość ich realizacji w poradni, a także dostępność terapii na terenie placówki, do której dziecko uczęszcza.
  5.  Uczestnik zobowiązany jest do regularnego i punktualnego udziału  w zajęciach.
  6.  Dziecko przyprowadzane jest do poradni przez rodzica/prawnego opiekuna. W indywidualnych przypadkach dzieci mogą same przychodzić i opuszczać zajęcia (wyłącznie na pisemny wniosek rodzica).
  7.  Rodzice mają obowiązek wcześniejszego poinformowania poradni   o nieobecności dziecka na zajęciach – 3 nieusprawiedliwione nieobecności będą oznaczały rezygnację z terapii.
  8.  Poradnia informuje rodzica, jeżeli zajęcia nie będą mogły się odbyć.
  9.  Warunkiem powodzenia terapii jest zaangażowanie i współpraca rodzica.