Serdecznie zapraszamy do korzystania w roku szkolnym 2025/26 z przygotowanej przez pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Krasnymstawie oferty zajęć dla dzieci i młodzieży, ich rodziców oraz nauczycieli.
Wybrane przez Państwa tematy będziemy realizować w ciągu całego roku szkolnego 2025/26. W tym celu prosimy o wypełnienie druku „zgłoszenie na realizację zajęć"
Zapraszamy do korzystania z konsultacji indywidualnych i grupowych zarówno na terenie szkół i przedszkoli, jak i Poradni.
Za Państwa pośrednictwem zachęcamy uczniów i rodziców do kontaktu ze specjalistami z Poradni w przypadku odczuwania obniżenia nastroju, lęku, trudnych emocjonalnie sytuacji w relacjach rodzinnych i rówieśniczych, symptomów uzależnienia od mediów elektronicznych oraz innych sytuacji dotyczących trudności dnia codziennego.
Prosimy o zamieszczenie linku do naszej Poradni: www.pppkrasnystaw.pl na stronie internetowej Państwa placówki.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.
Z życzeniami owocnej współpracy
dyrektor i pracownicy
Oferta zajęć na rok szkolny 2025/2026
UCZNIOWIE
1) Diagnoza:
Diagnoza psychologiczna, logopedyczna, pedagogiczna:
- diagnoza w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
- diagnoza trudności wieku przedszkolnego,
- diagnoza gotowości szkolnej dziecka,
- diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się w kierunku dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,
- diagnoza przyczyn trudności w funkcjonowaniu edukacyjnym i społeczno-emocjonalnym,
- diagnoza postaw i kompetencji rodzicielskich dla rodziców zainteresowanych poszerzeniem wglądu we własne postawy wobec dziecka, zidentyfikowaniem ewentualnych błędów wychowawczych oraz dążących do poprawy własnych relacji z dziećmi.
2) Terapia indywidualna:
Terapia logopedyczna:
- zaburzony rozwój mowy o różnym podłożu,
- nieprawidłowa artykulacja dźwięków mowy,
- opóźniony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- niepłynność mówienia.
Terapia psychologiczna:
- problemy emocjonalne, zaburzenia lękowe, problemy w relacjach społecznych itp.,
- indywidualne zajęcia terapeutyczne dla dzieci i uczniów z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami w sferze emocji i kontaktów społecznych oraz o ponadprzeciętnych możliwościach intelektualnych.
3) Zajęcia grupowe na terenie poradni:
Temat |
Szkoła |
Klasa |
· „Poznajemy siebie” dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową i sprawiającymi problemy wychowawcze · „Trening myślenia twórczego” · Trening Pewności Siebie · Trening Umiejętności Społecznych · Trening słuchowy - program „Czujne uszko” |
szkoła podstawowa
szkoła podstawowa szkoła podstawowa szkoła podstawowa szkoła podstawowa |
II-III
V-VI IV-VI I I-III |
4) Zajęcia grupowe na terenie szkół/placówek:
Temat |
Szkoła/placówka |
Klasa |
· „Elementy treningu myślenia twórczego” - min. 2 spotkania w ciągu 2 godz. lekcyjnych · Ośmioklasista przed ważną decyzją zawodową · Jak budować pewność siebie i poczucie własnej wartości? · Profilaktyka zdrowia psychicznego · „Aktywne są nasze wszystkie zmysły” - zajęcia warsztatowe (metodami aktywnymi) dla dzieci 5-6 letnich · „Zabawy językowe”- zajęcia rozwijające umiejętności słuchowo-werbalne · Warsztaty komunikacji dla dzieci · Kocham słyszeć- zajęcia edukacyjne dla dzieci · „Hejtu nie promuję, na hejt reaguję” zajęcia profilaktyczne · Zaburzenia odżywiania w wieku dorastania – zajęcia profilaktyczne · Agresja Offline” – zajęcia warsztatowe · „Emocje, znam rozumiem” · „Cyberprzemoc – jak sobie z nią radzić?” · Warsztaty logopedyczno-kreatywne: teatrzyk logopedyczny „Gadułka” |
szkoła podstawowa
szkoła podstawowa
szkoła podstawowa
szkoła podstawowa przedszkole
przedszkole/szkoła podstawowa przedszkole/szkoła podstawowa szkoła podstawowa szkoła podstawowa
szkoła ponadpodstawowa szkoła podstawowa szkoła podstawowa szkoła podstawowa szkoła podstawowa |
IV-VI
VIII
VI-VIII
VI-VIII 5-6-latki
6-latki/I-III
6-latki
I-III IV-VIII
I-IV
IV - V I IV – VI I-III |
5) Programy badań przesiewowych
- Program badań przesiewowych w kierunku diagnozy ryzyka dysleksji rozwojowej u uczniów klasy III szkoły podstawowej - 6 klas (według kolejności zgłoszeń).
W ramach programu zostaną wykonane następujące działania: - grupowe badanie poziomu pisania (cała klasa, na lekcji),
- indywidualne badania poziomu czytania oraz wybranych aspektów funkcji fonologicznych (potrzebna oddzielna sala),
- grupowe zajęcia edukacyjno-konsultacyjne z rodzicami uczniów objętych programem obejmujące mini wykład na temat: „Dysleksja rozwojowa – definicje, przyczyny i diagnoza” oraz konsultacje indywidualne (omówienie wyników badań poszczególnych dzieci),
- konsultacje indywidualne dla wychowawców klasy III i/lub specjalistów szkolnych (pedagog, psycholog),
- przekazanie szkole na piśmie informacji zbiorczej dotyczącej wyników badań oraz zaleceń postdiagnostycznych dla danej klasy.
- Badania przesiewowe rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i mowy u dzieci 2-3 letnich w żłobku. Na badanie składa się obserwacja zachowania się dzieci podczas aktywności grupowej oraz badanie indywidualne dziecka. Dla rodziców przygotowane zostaną pisemne informacje o wyniku badania ze wskazaniami indywidualnych potrzeb dziecka.
- Komputerowe badania przesiewowe „Słyszę”, „Widzę” (od 6 roku życia) u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Przesiewowe badania logopedyczne na terenie placówek wg zapotrzebowania.
6) Konkursy profilaktyczne:
„Dbam o siebie” - konkurs plastyczny o tematyce profilaktycznej dla uczniów klas I-III szkół podstawowych z miasta Krasnystaw.
„Nie hejtuję, reaguję!” - konkurs profilaktyczny dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych z miasta Krasnystaw.
RODZICE
1) Zajęcia grupowe na terenie szkół/placówek:
- Zajęcia edukacyjne oraz konsultacje dla rodziców uczniów klas III-VI szkół podstawowych: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Istota, przyczyny i diagnoza dysleksji rozwojowej.
- Jak wspierać dziecko w wyborze szkoły i zawodu – zajęcia dla rodziców uczniów klas VIII szkoły podstawowej.
- Zasady postępowania wychowawczego – zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców uczniów klas I – III.
- Warsztaty dla rodziców „ Jak stymulować rozwój mowy dzieci.
- Warsztaty dla rodziców ; wpływ wysokich technologii na rozwój mowy dzieci.
2) Zajęcia na terenie poradni:
- „Szkoła dla Rodziców” – grupowe zajęcia warsztatowe, trening umiejętności wychowawczych.
- Indywidualny trening umiejętności wychowawczych.
- Indywidualne zajęcia dla rodziców dzieci z deficytami rozwojowymi.
- Zajęcia terapeutyczne, instruktażowe i konsultacje dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami.
- Indywidualne zajęcia dla rodziców małych dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (konsultacje, porady, wsparcie psychologiczne).
- Zajęcia dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym ( dziecko nadpobudliwe, lekowe, nieśmiałe).
- Indywidualne wsparcie dla rodziców w rozwiązywaniu trudności wychowawczych.
- Otwarte logopedyczne zajęcia edukacyjno-instruktażowe dla rodziców dzieci objętych terapią logopedyczną.
- Indywidualne zajęcia instruktażowe i konsultacje dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami, z trudnościami w czytaniu i pisaniu.
- Warsztaty dla rodziców : Jak stymulować mowę małych dzieci.
NAUCZYCIELE
- Konsultacje dla nauczycieli i specjalistów szkolnych: w sprawie dzieci i uczniów diagnozowanych w poradni, w sprawie uczniów niepełnosprawnych, wsparcie i pomoc w rozwiązywaniu konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych, w sprawie konstruowania IPET, w sprawie uczniów z diagnozą dyskalkulii.
- Kontynuacja zajęć w ramach Sieci współpracy i samodoskonalenia dla specjalistów szkół i placówek .
- Trudne zachowania uczniów – jak sobie z nimi poradzić? Analiza zachowań oraz skuteczna terapia behawioralna – warsztaty dla nauczycieli 2x2 godziny zegarowe
- Praca z uczniem zdolnym – zajęcia edukacyjne dla nauczycieli 2 godziny lekcyjne
- Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki. Istota, przyczyny i diagnoza dyskalkulii rozwojowej – zajęcia edukacyjne dla nauczycieli SP i szkół ponadpodstawowych.
- Konsultacje dla nauczycieli i specjalistów szkolnych w sprawie uczniów niepełnosprawnych.
- Uczeń z Zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej.
- Jak postępować z uczniem okaleczającym się oraz z ryzykiem próby samobójczej? – zajęcia psychoedukacyjne dla nauczycieli szkół podstawowych.
- Konsultacje i wsparcie dla nauczycieli, specjalistów i wychowawców dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym diagnozowanych w poradni, dzieci z niepełnosprawnością objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, kształceniem specjalnym.