Serdecznie zapraszamy do korzystania w roku szkolnym 2025/26 z przygotowanej przez pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Krasnymstawie oferty zajęć dla dzieci i młodzieży, ich rodziców oraz nauczycieli.

Wybrane przez Państwa tematy będziemy realizować w ciągu całego roku szkolnego 2025/26. W tym celu prosimy o wypełnienie druku zgłoszenie na realizację zajęć"

Zapraszamy do korzystania  z konsultacji  indywidualnych i grupowych zarówno na terenie szkół i przedszkoli, jak i Poradni.

Za Państwa pośrednictwem zachęcamy uczniów i  rodziców do kontaktu ze specjalistami z Poradni w przypadku odczuwania obniżenia nastroju, lęku, trudnych emocjonalnie sytuacji w relacjach rodzinnych i rówieśniczych, symptomów uzależnienia od mediów elektronicznych oraz innych sytuacji dotyczących trudności dnia codziennego.

Prosimy o zamieszczenie linku do naszej Poradni: www.pppkrasnystaw.pl na stronie internetowej Państwa placówki.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.

                                                                   Z życzeniami owocnej współpracy

dyrektor i pracownicy

 

Oferta zajęć na rok szkolny 2025/2026

UCZNIOWIE

1)       Diagnoza:

Diagnoza psychologiczna, logopedyczna, pedagogiczna:

  • diagnoza w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
  • diagnoza trudności wieku przedszkolnego,
  • diagnoza gotowości szkolnej dziecka,
  • diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się w kierunku dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,
  • diagnoza przyczyn trudności w funkcjonowaniu edukacyjnym i społeczno-emocjonalnym,
  • diagnoza postaw i kompetencji rodzicielskich dla rodziców zainteresowanych poszerzeniem wglądu we własne postawy wobec dziecka, zidentyfikowaniem ewentualnych błędów wychowawczych oraz dążących do poprawy własnych relacji  z dziećmi.

2)       Terapia indywidualna:

Terapia logopedyczna:

  • zaburzony rozwój mowy o różnym podłożu,
  • nieprawidłowa artykulacja dźwięków mowy,
  • opóźniony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
  • niepłynność mówienia.

Terapia psychologiczna:

  • problemy emocjonalne, zaburzenia lękowe, problemy w relacjach społecznych itp.,
  • indywidualne zajęcia terapeutyczne dla dzieci i uczniów z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami w sferze emocji i kontaktów społecznych  oraz o ponadprzeciętnych możliwościach intelektualnych.

3)    Zajęcia grupowe na terenie poradni:

 

Temat

Szkoła

Klasa

·        „Poznajemy siebie” dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową i sprawiającymi problemy wychowawcze

·        „Trening myślenia twórczego”

·        Trening Pewności Siebie

·        Trening Umiejętności Społecznych

·        Trening słuchowy  - program „Czujne uszko”

 

szkoła podstawowa

 

szkoła podstawowa

szkoła podstawowa

szkoła podstawowa

szkoła podstawowa

II-III

 

V-VI

IV-VI

I

I-III

 

4)    Zajęcia grupowe na terenie szkół/placówek:

 

Temat

Szkoła/placówka

Klasa

·        „Elementy treningu myślenia twórczego” -  min. 2 spotkania w ciągu 2 godz. lekcyjnych

·        Ośmioklasista przed ważną decyzją zawodową

·        Jak budować pewność siebie i poczucie własnej wartości?

·        Profilaktyka zdrowia psychicznego

·       „Aktywne są nasze wszystkie zmysły” - zajęcia warsztatowe (metodami aktywnymi) dla dzieci 5-6 letnich

·       „Zabawy językowe”- zajęcia rozwijające umiejętności słuchowo-werbalne

·       Warsztaty komunikacji dla dzieci

·       Kocham słyszeć- zajęcia edukacyjne dla dzieci

·       „Hejtu nie promuję, na hejt reaguję” zajęcia profilaktyczne 

·       Zaburzenia odżywiania w wieku dorastania – zajęcia profilaktyczne

·       Agresja Offline” – zajęcia warsztatowe

·       „Emocje, znam rozumiem”

·       „Cyberprzemoc – jak sobie z nią radzić?”

·       Warsztaty logopedyczno-kreatywne: teatrzyk logopedyczny „Gadułka”

szkoła podstawowa

 

szkoła podstawowa

 

szkoła podstawowa

 

szkoła podstawowa

przedszkole

 

przedszkole/szkoła podstawowa

przedszkole/szkoła podstawowa

szkoła podstawowa

szkoła podstawowa

 

szkoła ponadpodstawowa

szkoła podstawowa

szkoła podstawowa

szkoła podstawowa

szkoła podstawowa

IV-VI

 

VIII

 

VI-VIII

 

VI-VIII

5-6-latki

 

6-latki/I-III

 

6-latki

 

I-III

IV-VIII

 

I-IV

 

IV  - V

I

IV – VI

I-III

 

5) Programy badań przesiewowych

  • Program badań przesiewowych w kierunku diagnozy ryzyka dysleksji rozwojowej  u uczniów klasy III szkoły podstawowej - 6 klas (według kolejności zgłoszeń).
    W ramach programu zostaną wykonane następujące działania:
    • grupowe badanie poziomu pisania (cała klasa, na lekcji),
    • indywidualne badania poziomu czytania oraz wybranych aspektów funkcji fonologicznych (potrzebna oddzielna sala),
    • grupowe zajęcia edukacyjno-konsultacyjne z rodzicami uczniów objętych programem obejmujące mini wykład na temat: „Dysleksja rozwojowa – definicje, przyczyny i diagnoza” oraz konsultacje indywidualne (omówienie wyników badań poszczególnych dzieci),
    • konsultacje indywidualne dla wychowawców klasy III i/lub specjalistów szkolnych (pedagog, psycholog),
    • przekazanie szkole na piśmie informacji zbiorczej dotyczącej wyników badań oraz zaleceń postdiagnostycznych dla danej klasy.
  • Badania przesiewowe rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i mowy u dzieci 2-3 letnich w żłobku. Na badanie składa się obserwacja zachowania się dzieci podczas aktywności grupowej oraz badanie indywidualne dziecka. Dla rodziców przygotowane zostaną pisemne informacje o wyniku badania ze wskazaniami indywidualnych potrzeb dziecka.
  • Komputerowe badania  przesiewowe „Słyszę”, „Widzę” (od 6 roku życia) u dzieci  w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  • Przesiewowe badania logopedyczne na terenie placówek wg zapotrzebowania.

6)    Konkursy profilaktyczne:

„Dbam o siebie” - konkurs plastyczny o tematyce profilaktycznej dla uczniów klas I-III szkół podstawowych z miasta Krasnystaw.

„Nie hejtuję, reaguję!” - konkurs profilaktyczny dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych z miasta Krasnystaw.

RODZICE

1)       Zajęcia grupowe na terenie szkół/placówek:

  • Zajęcia edukacyjne oraz konsultacje dla rodziców uczniów klas III-VI szkół podstawowych: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Istota, przyczyny  i diagnoza dysleksji rozwojowej.
  • Jak wspierać dziecko w wyborze szkoły i zawodu  – zajęcia dla rodziców uczniów klas VIII szkoły podstawowej.
  • Zasady postępowania wychowawczego – zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców uczniów klas I – III.
  • Warsztaty dla rodziców „ Jak stymulować rozwój mowy dzieci.
  • Warsztaty dla rodziców ; wpływ wysokich technologii na rozwój mowy dzieci.

 2)    Zajęcia na terenie poradni:

  • „Szkoła dla Rodziców” – grupowe zajęcia warsztatowe, trening umiejętności wychowawczych.
  • Indywidualny trening umiejętności wychowawczych.
  • Indywidualne zajęcia dla rodziców dzieci z deficytami rozwojowymi.
  • Zajęcia terapeutyczne, instruktażowe i konsultacje dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami.
  • Indywidualne zajęcia dla rodziców  małych dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (konsultacje, porady, wsparcie psychologiczne).
  • Zajęcia dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym ( dziecko nadpobudliwe, lekowe, nieśmiałe).
  • Indywidualne wsparcie dla rodziców w rozwiązywaniu trudności wychowawczych.
  • Otwarte logopedyczne zajęcia edukacyjno-instruktażowe dla rodziców dzieci objętych terapią logopedyczną.
  • Indywidualne zajęcia instruktażowe i konsultacje dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami, z trudnościami w czytaniu i pisaniu.
  • Warsztaty dla rodziców : Jak stymulować mowę małych dzieci.

NAUCZYCIELE

  1. Konsultacje dla nauczycieli i specjalistów szkolnych: w sprawie dzieci i uczniów diagnozowanych w poradni, w sprawie uczniów niepełnosprawnych, wsparcie i pomoc  w rozwiązywaniu konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych, w sprawie konstruowania IPET, w sprawie uczniów z diagnozą dyskalkulii.
  2. Kontynuacja zajęć w ramach Sieci współpracy i samodoskonalenia dla specjalistów szkół i placówek .
  3. Trudne zachowania uczniów – jak sobie z nimi poradzić? Analiza zachowań oraz skuteczna terapia behawioralna – warsztaty dla nauczycieli 2x2 godziny zegarowe
  4. Praca z uczniem zdolnym – zajęcia edukacyjne dla nauczycieli 2 godziny lekcyjne
  5. Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki. Istota, przyczyny  i diagnoza dyskalkulii rozwojowej – zajęcia edukacyjne dla nauczycieli SP i szkół ponadpodstawowych.
  6. Konsultacje dla nauczycieli i specjalistów szkolnych w sprawie uczniów niepełnosprawnych.
  7. Uczeń z Zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej.
  8. Jak postępować z uczniem okaleczającym się oraz z ryzykiem próby samobójczej? – zajęcia psychoedukacyjne dla nauczycieli szkół podstawowych.
  9. Konsultacje i wsparcie dla nauczycieli, specjalistów i wychowawców dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym diagnozowanych w poradni, dzieci z niepełnosprawnością objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, kształceniem specjalnym.