Serdecznie zapraszamy do korzystania w roku szkolnym 2024/25 z przygotowanej przez pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Krasnymstawie oferty zajęć dla dzieci i młodzieży, ich rodziców oraz nauczycieli.

Wybrane przez Państwa tematy będziemy realizować w ciągu całego roku szkolnego 2024/25. W tym celu prosimy o wypełnienie druku zgłoszenie na realizację zajęć"

Zapraszamy do korzystania  z konsultacji  indywidualnych i grupowych zarówno na terenie szkół i przedszkoli, jak i Poradni.

Za Państwa pośrednictwem zachęcamy uczniów i  rodziców do kontaktu ze specjalistami z Poradni w przypadku odczuwania obniżenia nastroju, lęku, trudnych emocjonalnie sytuacji w relacjach rodzinnych i rówieśniczych, symptomów uzależnienia od mediów elektronicznych oraz innych sytuacji dotyczących trudności dnia codziennego.

Prosimy o zamieszczenie linku do naszej Poradni: www.pppkrasnystaw.pl na stronie internetowej Państwa placówki.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.

                                                                   Z życzeniami owocnej współpracy

dyrektor i pracownicy

 

Oferta zajęć na rok szkolny 2024/2025

UCZNIOWIE

1)    Diagnoza:

  • badania: psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne,
  • diagnoza w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
  • diagnoza trudności wieku przedszkolnego,
  • diagnoza gotowości szkolnej dziecka,
  • diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się w kierunku dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,
  • diagnoza przyczyn trudności w funkcjonowaniu edukacyjnym i społeczno-emocjonalnym,
  • diagnoza predyspozycji zawodowych.

2)    Terapia indywidualna:

  • psychologiczna:
  • problemy emocjonalne, zaburzenia lękowe, problemy w relacjach społecznych itp.,
  • indywidualne zajęcia terapeutyczne dla dzieci i uczniów z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami w sferze emocji i kontaktów społecznych  oraz o ponadprzeciętnych możliwościach intelektualnych,
  • pedagogiczna:
  • dzieci odroczone od obowiązku szkolnego,
  • dzieci wymagające stymulacji rozwoju i sprawności funkcji poznawczych  z klas I-III,
  • logopedyczna:
  • zaburzony rozwój mowy,
  • nieprawidłowa artykulacja dźwięków mowy,
  • opóźniony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
  • niepłynność mówienia.

3)    Zajęcia grupowe na terenie poradni:

  • Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych.
  • Trening słuchowy metodą M. Krawczun dla uczniów klas I – III szkół podstawowych.
  • Trening Zastępowania Agresji dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych.
  • Trening Pewności Siebie dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych.
  • Trening Emocji dla uczniów klasy I szkoły podstawowej.
  • Zajęcia z uczniami nadruchliwymi mającymi trudności z koncentracją uwagi dla klas II – III szkół podstawowych.
  • „Poznajemy siebie” - zajęcia dla dzieci nadruchliwych z klas II-III szkół podstawowych (pierwszy semestr).

4)    Zajęcia grupowe na terenie szkół/placówek:

  • Zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów szkół podstawowych z klas IV-VIII dotyczące:
    • radzenia sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi,
    • radzenia sobie z emocjami.
  • „Aktywizujemy swoje zmysły” - zajęcia warsztatowe (metodami aktywnymi) dla dzieci 5-6 letnich.
  • „Logopedia w ruchu” - zajęcia logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym  i uczniów klas I-III szkół podstawowych (dyslalia, afazja).
  • Zachowania agresywne w grupie rówieśniczej – zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV-V szkół podstawowych.
  •  „Jak budować pewność siebie i poczucie własnej wartości?”- zajęcia warsztatowe  dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych; 2-3 godziny lekcyjne.
  • Zajęcia psychoedukacyjne na temat profilaktyki zdrowia psychicznego dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych; 2 godziny lekcyjne.
  • „Rusz głową”– trening myślenia twórczego dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej; 2 godziny.
  • ,,Hejtu nie promuję, na hejt reaguję” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podstawowych.
  • „Cyberprzemoc – jak sobie z nią radzić?” - Zajęcia edukacyjno-warsztatowe dla uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej.
  • „Ośmioklasista przed ważną decyzją” - zajęcia dla uczniów klas VIII szkoły podstawowej.
  • „Kocham słyszeć” – zajęcia edukacyjne dla dzieci klas 0 – III.
  • „Zaburzenia odżywiania w wieku dojrzewania” - zajęcia profilaktyczne dla uczniów klas VII-VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych.

5) Programy badań przesiewowych

  • Komputerowe badania  przesiewowe „Słyszę”, „Widzę” (od 6 roku życia) u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  • Program badań przesiewowych w kierunku diagnozy ryzyka dysleksji rozwojowej  u uczniów klasy III szkoły podstawowej - 6 klas (według kolejności zgłoszeń).
    W ramach programu zostaną wykonane następujące działania:
    • grupowe badanie poziomu pisania (cała klasa, na lekcji),
    • indywidualne badania poziomu czytania oraz wybranych aspektów funkcji fonologicznych (potrzebna oddzielna sala),
    • grupowe zajęcia edukacyjno-konsultacyjne z rodzicami uczniów objętych programem obejmujące mini wykład na temat: „Dysleksja rozwojowa – definicje, przyczyny i diagnoza” oraz konsultacje indywidualne (omówienie wyników badań poszczególnych dzieci),
    • konsultacje indywidualne dla wychowawców klasy III i/lub specjalistów szkolnych (pedagog, psycholog),
    • przekazanie szkole na piśmie informacji zbiorczej dotyczącej wyników badań oraz zaleceń postdiagnostycznych dla danej klasy.
  • Program profilaktyczny skierowany do dzieci przebywających w Żłobku i ich rodziców pt. „Wczesne wykrywanie nieprawidłowości rozwojowych.” W ramach programu przewidziano:
  • obserwację grupową i indywidualną,
  • konsultacje z opiekunami,
  • badania przesiewowe, informacje dla opiekunów po badaniach przesiewowych,
  • diagnozę i profilaktykę wędzidełka podjęzykowego i wargi górnej,
  •  zajęcia informacyjno-edukacyjne dla rodziców.
  • Program profilaktyczno – przesiewowy „Oddycham nosem cały rok” dla dzieci  w wieku przedszkolnym i uczniów klas I-III szkoły podstawowej.

6)    Konkursy profilaktyczne:

  • „Dbam o siebie” - dla uczniów klas I-III  szkół podstawowych miejskich.
  • „Nie hejtuję!  Reaguję” - dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych miejskich.

 RODZICE

1)    Zajęcia grupowe na terenie szkół/placówek:

  •  Zajęcia edukacyjne oraz konsultacje dla rodziców uczniów klas III-VI szkół podstawowych: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Istota, przyczyny  i diagnoza dysleksji rozwojowej.
  • Zajęcia edukacyjne oraz konsultacje dla rodziców uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych:  Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki. Istota, przyczyny  i diagnoza dyskalkulii rozwojowej.
  • Jak pomóc dziecku z trudnościami w nauce? –  dla rodziców uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych.
  •  „Jak pomóc dziecku w wyborze szkoły i zawodu” - dla rodziców uczniów klas VIII szkoły podstawowej.
  •  Zasady postępowania wychowawczego – dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów klas I-III szkoły podstawowej.
  •  Zajęcia warsztatowe dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym „Wysoka technologia, a rozwój mowy dziecka”.
  • Zajęcia warsztatowe dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym na temat stymulowania rozwoju mowy u dzieci.

 2)    Zajęcia na terenie poradni:

  • „Szkoła dla Rodziców” – grupowe zajęcia warsztatowe, trening umiejętności wychowawczych.
  • Indywidualny trening umiejętności wychowawczych.
  • Diagnoza postaw i kompetencji rodzicielskich dla rodziców zainteresowanych poszerzeniem wglądu we własne postawy wobec dziecka, zidentyfikowaniem ewentualnych błędów wychowawczych oraz dążących do poprawy własnych relacji  z dziećmi.
  • Logopedyczne zajęcia edukacyjno-instruktażowe dla rodziców dzieci objętych terapią logopedyczną.
  • Indywidualne zajęcia dla rodziców dzieci z deficytami rozwojowymi.
  • Indywidualne zajęcia wspierająco-instruktażowe dla rodziców dziecka przejawiającego problemy ze zdrowiem psychicznym.
  • Indywidualne zajęcia dla dzieci będących w trakcie diagnozowania przyczyn trudności rozwojowych.
  • Indywidualne zajęcia dla rodziców dzieci z trudnościami w funkcjonowaniu w przedszkolu.
  • Wsparcie dla rodziców i dzieci z doświadczeniem przemocy domowej.

NAUCZYCIELE

  1. Konsultacje dla nauczycieli i specjalistów szkolnych: w sprawie dzieci i uczniów diagnozowanych w poradni,w sprawie uczniów niepełnosprawnych, wsparcie i pomoc w rozwiązywaniu konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych, w sprawie konstruowania IPET,w sprawie uczniów z diagnozą dyskalkulii.
  2. Sieć współpracy i samodoskonalenia dla dyrektorów i specjalistów szkół   i placówek – systematyczne, cykliczne spotkania z nauczycielami poradni w celu dzielenia się wiedzą i umiejętnościami zawodowymi omawiania problemów wynikających z codziennej pracy z dziećmi i uczniami w szkołach i placówkach, konsultacji w sprawie dzieci i uczniów diagnozowanych w poradni, rozwiązywania konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych, wzajemnego wspierania się. Spotkania będą odbywać się na terenie poradni.
  3. „Jak przekazywać rodzicom negatywne informacje o zachowaniu ich dzieci?” –  dla rady pedagogicznej szkoły podstawowej.
  4. „ Samookaleczenia, zrozumieć, aby zapobiec” – dla rady pedagogicznej szkoły podstawowej. 
  5. „Jak postępować z uczniem okaleczającym się oraz z ryzykiem próby samobójczej? – dla nauczycieli klas IV-VIII szkoły podstawowej.