Oferta zajęć dla dzieci i młodzieży, ich rodziców oraz nauczycieli na rok szkolny 2023/24
Serdecznie zapraszamy do korzystania w roku szkolnym 2023/24 z przygotowanej przez pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Krasnymstawie oferty zajęć dla dzieci i młodzieży, ich rodziców oraz nauczycieli.
Wybrane przez Państwa tematy będziemy realizować w ciągu całego roku szkolnego 2023/24. W tym celu prosimy o wypełnienie druku „zgłoszenie na realizację zajęć"
Zapraszamy do korzystania z konsultacji indywidualnych i grupowych zarówno na terenie szkół i przedszkoli, jak i Poradni.
Za Państwa pośrednictwem zachęcamy uczniów i rodziców do kontaktu ze specjalistami z Poradni w przypadku odczuwania obniżenia nastroju, lęku, trudnych emocjonalnie sytuacji w relacjach rodzinnych i rówieśniczych, symptomów uzależnienia od mediów elektronicznych oraz innych sytuacji dotyczących trudności dnia codziennego.
Prosimy o zamieszczenie linku do naszej Poradni: www.pppkrasnystaw.pl na stronie internetowej Państwa placówki.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.
Z życzeniami owocnej współpracy
dyrektor i pracownicy
Oferta zajęć na rok szkolny 2023/2024
UCZNIOWIE
1) Diagnoza:
- badania: psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne,
- diagnoza: w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, w zakresie specyficznych trudności w uczeniu się w kierunku dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,
- diagnoza gotowości szkolnej dziecka,
- diagnoza predyspozycji zawodowych,
- diagnoza przyczyn trudności w funkcjonowaniu edukacyjnym i społeczno-emocjonalnym.
2) Terapia indywidualna:
- psychologiczna
- problemy emocjonalne, zaburzenia lękowe, problemy w relacjach społecznych itp.,
- indywidualne zajęcia terapeutyczne dla dzieci i uczniów z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami w sferze emocji i kontaktów społecznych oraz o ponadprzeciętnych możliwościach intelektualnych
- pedagogiczna
- dzieci odroczonych od obowiązku szkolnego, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
- logopedyczna
- zaburzony rozwój mowy o różnym podłożu,
- nieprawidłowa artykulacja dźwięków mowy,
- opóźniony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- niepłynność mówienia.
3) Zajęcia grupowe na terenie poradni:
- Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów klas 0 - I i IV-VI.
- Trening Zastępowania Agresji dla uczniów klas IV-VI.
- Zajęcia grupowe „Trening Pewności Siebie” dla uczniów kl. IV- VI.
- Trening Emocji dla uczniów klas I – III.
- Zajęcia z uczniami nadruchliwymi mającymi trudności z koncentracją uwagi dla klas II – III.
- Grupowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z klas I – III (dyslalia, afazja) „Logopedia w ruchu”.
4) Zajęcia grupowe na terenie szkół/placówek:
- Zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów szkół podstawowych klas IV – VIII dotyczące:
- radzenia sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi,
- radzenia sobie z emocjami,
- Grupowe zajęcia warsztatowe (metodami aktywnymi) dla dzieci 5-6 letnich „Aktywizujemy swoje zmysły”.
- Zajęcia warsztatowe „ Jak budować pewność siebie i poczucie własnej wartości?”- dla uczniów klas IV – VI, 2-3 godziny lekcyjne.
- Zajęcia psychoedukacyjne na temat profilaktyki zdrowia psychicznego dla uczniów klas IV – VIII, 2 godziny lekcyjne.
- Zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV – VI „Rusz głową” – trening myślenia twórczego, 2 godziny.
- ,,Hejtu nie promuję, na hejt reaguję” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podstawowych.
- Zajęcia edukacyjno – warsztatowe dla klas IV – VI „Cyberprzemoc – jak sobie z nią radzić?”
- Zajęcia logopedyczne dla dzieci przedszkolnych z opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią, mutyzmem, afazją, „Logopedia w ruchu”.
- „Ośmioklasista przed ważną decyzją” - zajęcia dla uczniów klas VIII.
- „Kocham słyszeć” – zajęcia edukacyjne dla dzieci klas 0 – III.
- Przesiewowe badania logopedyczne dzieci w wieku przedszkolnym.
- Komputerowe badania przesiewowe „Słyszę”, „Widzę” (od 6 roku życia), dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Program badań przesiewowych w kierunku diagnozy ryzyka dysleksji rozwojowej u uczniów klasy III szkoły podstawowej - 6 – 8 klas (według kolejności zgłoszeń).
W ramach programu zostaną wykonane następujące działania: - grupowe badanie poziomu pisania (cała klasa, na lekcji),
- indywidualne badania poziomu czytania oraz wybranych aspektów funkcji fonologicznych (potrzebna oddzielna sala),
- grupowe zajęcia edukacyjno-konsultacyjne z rodzicami uczniów objętych programem obejmujące mini wykład na temat: „Dysleksja rozwojowa – definicje, przyczyny i diagnoza” oraz konsultacje indywidualne (omówienie wyników badań poszczególnych dzieci),
- przekazanie na piśmie informacji o wynikach diagnozy przesiewowej rodzicom dzieci objętych programem,
- konsultacje indywidualne dla wychowawców klasy III i/lub specjalistów szkolnych (pedagog, psycholog),
- przekazanie szkole na piśmie informacji zbiorczej dotyczącej wyników badań oraz zaleceń postdiagnostycznych w danej klasie.
- Program profilaktyczny skierowany do dzieci przebywających w Żłobku i ich rodziców pt. „Wczesne wykrywanie nieprawidłowości rozwojowych.” W ramach programu przewidziano:
- obserwacja grupowa i indywidualna,
- konsultacje z opiekunami,
- badania przesiewowe,
- informacje dla opiekunów po badaniach przesiewowych,
- diagnoza i profilaktyka wędzidełka podjęzykowego i wargi górne
- zajęcia informacyjno-edukacyjne dla rodziców.
5) Konkursy profilaktyczne:
- „Dbam o siebie” - dla uczniów klas I - III ze szkół miejskich.
- „Nie hejtuję! Reaguję” - dla uczniów klas IV - VIII ze szkół miejskich.
RODZICE
1) Zajęcia grupowe na terenie szkół/placówek:
- Zajęcia edukacyjne oraz konsultacje dla rodziców uczniów klas III – VI: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Istota, przyczyny i diagnoza dysleksji rozwojowej.
- Zajęcia edukacyjne oraz konsultacje dla rodziców uczniów klas IV – VIII szkół podstawowych: Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki. Istota, przyczyny i diagnoza dyskalkulii rozwojowej.
- Jak pomóc dziecku z trudnościami w nauce? – dla rodziców uczniów klas IV – VIII.
- Choroba w wieku dorastania – aspekty psychologiczne - dla rodziców uczniów klas VII – VIII i szkół ponadpodstawowych.
- Logopedyczne zajęcia edukacyjno-instruktażowe prowadzone po badaniach przesiewowych.
- „Jak pomóc dziecku w wyborze szkoły i zawodu” - dla rodziców uczniów klas VIII.
- Zasady postępowania wychowawczego – dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów klas I – III.
2) Zajęcia na terenie poradni:
- „Szkoła dla Rodziców” – grupowe zajęcia warsztatowe, trening umiejętności wychowawczych.
- Indywidualny trening umiejętności wychowawczych.
- Diagnoza postaw i kompetencji rodzicielskich dla rodziców zainteresowanych poszerzeniem wglądu we własne postawy wobec dziecka, zidentyfikowaniem ewentualnych błędów wychowawczych oraz dążących do poprawy własnych relacji z dziećmi.
- Logopedyczne zajęcia edukacyjno-instruktażowe dla rodziców dzieci objętych terapią logopedyczną.
- Indywidualne zajęcia dla rodziców dzieci z deficytami rozwojowymi.
- Indywidualne zajęcia wspierająco – instruktażowe dla rodziców dziecka przejawiającego problemy ze zdrowiem psychicznym.
NAUCZYCIELE
- Konsultacje dla nauczycieli i specjalistów szkolnych:
- w sprawie dzieci i uczniów diagnozowanych w poradni,
- w sprawie uczniów niepełnosprawnych,
- wsparcie i pomoc w rozwiązywaniu konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych,
2. Sieć współpracy i samodoskonalenia dla dyrektorów i specjalistów szkół i placówek – systematyczne, cykliczne spotkania z nauczycielami poradni w celu dzielenia się wiedzą i umiejętnościami zawodowymi, omawiania problemów wynikających z codziennej pracy z dziećmi i uczniami w szkołach i placówkach, konsultacji w sprawie dzieci i uczniów diagnozowanych w poradni, rozwiązywania konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych, wzajemnego wspierania się. Spotkania będą odbywać się na terenie poradni.
3. „Jak przekazywać rodzicom negatywne informacje o zachowaniu ich dzieci ?” – dla rady pedagogicznej szkoły podstawowej.
4. Współpraca ze szkołami w opracowywaniu IPET.
5. „Nie pozwól mi zniknąć” – próby samobójcze. - dla rady pedagogicznej szkoły podstawowej.
6. „Samookaleczenia, zrozumieć, aby zapobiec”. – dla rady pedagogicznej szkoły podstawowej.
7. „Jak postępować z uczniem okaleczającym się oraz z ryzykiem próby samobójczej? – dla nauczycieli klas IV – VIII.
Wyświetlono: 258