oferta

Oferta zajęć dla dzieci i młodzieży, ich rodziców oraz nauczycieli na rok szkolny 2023/24

Serdecznie zapraszamy do korzystania w roku szkolnym 2023/24 z przygotowanej przez pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Krasnymstawie oferty zajęć dla dzieci i młodzieży, ich rodziców oraz nauczycieli.

Wybrane przez Państwa tematy będziemy realizować w ciągu całego roku szkolnego 2023/24. W tym celu prosimy o wypełnienie druku zgłoszenie na realizację zajęć"

Zapraszamy do korzystania  z konsultacji  indywidualnych i grupowych zarówno na terenie szkół i przedszkoli, jak i Poradni.

Za Państwa pośrednictwem zachęcamy uczniów i  rodziców do kontaktu ze specjalistami z Poradni w przypadku odczuwania obniżenia nastroju, lęku, trudnych emocjonalnie sytuacji w relacjach rodzinnych i rówieśniczych, symptomów uzależnienia od mediów elektronicznych oraz innych sytuacji dotyczących trudności dnia codziennego.

Prosimy o zamieszczenie linku do naszej Poradni: www.pppkrasnystaw.pl na stronie internetowej Państwa placówki.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.

                                                                   Z życzeniami owocnej współpracy

dyrektor i pracownicy

 

Oferta zajęć na rok szkolny 2023/2024

UCZNIOWIE

1)    Diagnoza:

  • badania: psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne,
  • diagnoza: w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, w zakresie specyficznych trudności w uczeniu się w kierunku dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,
  • diagnoza gotowości szkolnej dziecka,
  • diagnoza predyspozycji zawodowych,
  • diagnoza przyczyn trudności w funkcjonowaniu edukacyjnym i społeczno-emocjonalnym.

2)    Terapia indywidualna:

  • psychologiczna
  •  problemy emocjonalne, zaburzenia lękowe, problemy w relacjach społecznych itp.,
  •  indywidualne zajęcia terapeutyczne dla dzieci i uczniów z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami w sferze emocji i kontaktów społecznych oraz o ponadprzeciętnych możliwościach intelektualnych
  • pedagogiczna
  • dzieci odroczonych od obowiązku szkolnego, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
  • logopedyczna
  • zaburzony rozwój mowy o różnym podłożu,
  •  nieprawidłowa artykulacja dźwięków mowy,
  •  opóźniony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
  • niepłynność mówienia.

3)    Zajęcia grupowe na terenie poradni:

  • Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów klas 0 - I i IV-VI.
  • Trening Zastępowania Agresji dla uczniów klas IV-VI.
  • Zajęcia grupowe „Trening Pewności Siebie” dla uczniów kl. IV- VI.
  • Trening Emocji dla uczniów klas I – III.
  • Zajęcia z uczniami nadruchliwymi mającymi trudności z koncentracją uwagi dla klas II – III.
  • Grupowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z klas I – III (dyslalia, afazja) „Logopedia w ruchu”.

4)    Zajęcia grupowe na terenie szkół/placówek:

  • Zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów szkół podstawowych klas IV – VIII dotyczące:
    • radzenia sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi,
    • radzenia sobie z emocjami,
  • Grupowe zajęcia warsztatowe (metodami aktywnymi) dla dzieci 5-6 letnich „Aktywizujemy swoje zmysły”.
  • Zajęcia warsztatowe „ Jak budować pewność siebie i poczucie własnej wartości?”- dla uczniów klas IV – VI, 2-3 godziny lekcyjne.
  • Zajęcia psychoedukacyjne na temat profilaktyki zdrowia psychicznego dla uczniów klas IV – VIII, 2 godziny lekcyjne.
  • Zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV – VI „Rusz głową” – trening myślenia twórczego, 2 godziny.
  • ,,Hejtu nie promuję, na hejt reaguję” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podstawowych.
  • Zajęcia edukacyjno – warsztatowe dla klas IV – VI „Cyberprzemoc – jak sobie z nią radzić?”
  • Zajęcia logopedyczne dla dzieci przedszkolnych z opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią, mutyzmem, afazją, „Logopedia w ruchu”.
  • „Ośmioklasista przed ważną decyzją” - zajęcia dla uczniów klas VIII.
  • „Kocham słyszeć” – zajęcia edukacyjne dla dzieci klas 0 – III.
  • Przesiewowe badania logopedyczne dzieci w wieku przedszkolnym.
  • Komputerowe badania  przesiewowe „Słyszę”, „Widzę” (od 6 roku życia), dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  • Program badań przesiewowych w kierunku diagnozy ryzyka dysleksji rozwojowej u uczniów klasy III szkoły podstawowej - 6 – 8 klas (według kolejności zgłoszeń).
    W ramach programu zostaną wykonane następujące działania:
    • grupowe badanie poziomu pisania (cała klasa, na lekcji),
    • indywidualne badania poziomu czytania oraz wybranych aspektów funkcji fonologicznych (potrzebna oddzielna sala),
    • grupowe zajęcia edukacyjno-konsultacyjne z rodzicami uczniów objętych programem obejmujące mini wykład na temat: „Dysleksja rozwojowa – definicje, przyczyny i diagnoza” oraz konsultacje indywidualne (omówienie wyników badań poszczególnych dzieci),
    • przekazanie na piśmie informacji o wynikach diagnozy przesiewowej rodzicom dzieci objętych programem,
    • konsultacje indywidualne dla wychowawców klasy III i/lub specjalistów szkolnych (pedagog, psycholog),
    • przekazanie szkole na piśmie informacji zbiorczej dotyczącej wyników badań oraz zaleceń postdiagnostycznych w danej klasie.
  • Program profilaktyczny skierowany do dzieci przebywających w Żłobku i ich rodziców pt. „Wczesne wykrywanie nieprawidłowości rozwojowych.” W ramach programu przewidziano:
  • obserwacja grupowa i indywidualna,
  •  konsultacje z opiekunami,
  • badania przesiewowe,
  •  informacje dla opiekunów po badaniach przesiewowych,
  • diagnoza i profilaktyka wędzidełka podjęzykowego i wargi górne
  • zajęcia informacyjno-edukacyjne dla rodziców.

5)    Konkursy profilaktyczne:

  • „Dbam o siebie” - dla uczniów klas I - III ze szkół miejskich.
  • „Nie hejtuję!  Reaguję” - dla uczniów klas IV - VIII ze szkół miejskich.

 RODZICE

1)    Zajęcia grupowe na terenie szkół/placówek:

  • Zajęcia edukacyjne oraz konsultacje dla  rodziców uczniów klas III – VI: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Istota, przyczyny i diagnoza dysleksji rozwojowej.
  • Zajęcia edukacyjne oraz konsultacje dla rodziców uczniów klas IV – VIII szkół podstawowych:  Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki. Istota, przyczyny i diagnoza dyskalkulii rozwojowej.
  • Jak pomóc dziecku z trudnościami w nauce? –  dla rodziców uczniów klas IV – VIII.
  • Choroba w wieku dorastania – aspekty psychologiczne - dla rodziców uczniów klas VII – VIII i szkół ponadpodstawowych.
  • Logopedyczne zajęcia edukacyjno-instruktażowe prowadzone po badaniach przesiewowych.
  •  „Jak pomóc dziecku w wyborze szkoły i zawodu” - dla rodziców uczniów klas VIII.
  •  Zasady postępowania wychowawczego – dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów klas I – III.

2)    Zajęcia na terenie poradni:

  • „Szkoła dla Rodziców” – grupowe zajęcia warsztatowe, trening umiejętności wychowawczych.
  • Indywidualny trening umiejętności wychowawczych.
  • Diagnoza postaw i kompetencji rodzicielskich dla rodziców zainteresowanych poszerzeniem wglądu we własne postawy wobec dziecka, zidentyfikowaniem ewentualnych błędów wychowawczych oraz dążących do poprawy własnych relacji z dziećmi.
  • Logopedyczne zajęcia edukacyjno-instruktażowe dla rodziców dzieci objętych terapią logopedyczną.
  • Indywidualne zajęcia dla rodziców dzieci z deficytami rozwojowymi.
  •   Indywidualne zajęcia wspierająco – instruktażowe dla rodziców dziecka przejawiającego problemy ze zdrowiem psychicznym.

NAUCZYCIELE

  1. Konsultacje dla nauczycieli i specjalistów szkolnych:
  • w sprawie dzieci i uczniów diagnozowanych w poradni,
  • w sprawie uczniów niepełnosprawnych,
  •  wsparcie i pomoc w rozwiązywaniu konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych,

 2.  Sieć współpracy i samodoskonalenia dla dyrektorów i specjalistów szkół i placówek – systematyczne, cykliczne spotkania z nauczycielami poradni w celu dzielenia się wiedzą i umiejętnościami zawodowymi, omawiania problemów wynikających z codziennej pracy z dziećmi i uczniami w szkołach  i placówkach, konsultacji w sprawie dzieci i uczniów diagnozowanych w poradni, rozwiązywania konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych, wzajemnego wspierania się. Spotkania będą odbywać się na terenie poradni.

3. „Jak przekazywać rodzicom negatywne informacje o zachowaniu ich dzieci ?” – dla rady pedagogicznej szkoły podstawowej.

4. Współpraca ze szkołami w opracowywaniu IPET.

5. „Nie pozwól mi zniknąć” – próby samobójcze. -  dla rady pedagogicznej szkoły podstawowej.

6. „Samookaleczenia, zrozumieć, aby zapobiec”. – dla rady pedagogicznej szkoły podstawowej.  

7. „Jak postępować z uczniem okaleczającym się oraz z ryzykiem próby samobójczej? – dla nauczycieli klas IV – VIII.

 

Wyświetlono: 258

Facebook.com X.com

Załączniki